Kita yang saling melengkapi . Dan waktu terus berdetik terus berlalu, meninggalkan, membiarkan, mengabdikan segala kenangan . Welcome To My Life .

Saya

My photo
Cukuplah sekadar harta, kerja dan keluarga jadi sebab untuk berputik mata kalau itu hajat yang tak tercapai sebelum tinggalkan dunia . Hidup di dunia ini seperti perjalanan yang terlalu panjang dan terlalu banyak perhentian sementara, hingga kadang-kadang terlupa sebenarnya diri ini nak ke mana . Laksana kain putih, kita yang mencorakkannya .

Tuesday, October 15, 2013

Luahan untuk seorang sahabat .

Salam Aidiladha .

Ya . Hari ini memang Hari Raya Aidiladha . Banyak lembu, kambing, unta dan kibas (binatang an'am) akan disembelih menuntut tuntutan Allah suaya kita lebih bersyukur disamping memperingati peristiwa Nabi Ismail . But for this entry, Im not going to talk about the Qurban .

Ini cerita tentang sahabat .
Sahabat aku
Sahabat yang kian menghilang
Kian menjauh

*Ini hanyalah luahan kepada seorang sahabat*


************

"Semenjak kau couple, dah lama kita tak berbual sebagai seorang sahabat"


************


Bukan aku . Tapi kau ! Last kita lepak dengar luahan masing-masing 4 May 2013 . Itu pun sebab nak celebrate aku punya birthday . Aku taknak sambut tapi kau je yang gegeh . 5 bulan yang lepas woihh . 

"Birthday girl yang comel mesti kena sambut tiap tahun . Nanti kau merajuk ." 

Masa tu kau cakap kau dah couple . Dengan seorang perempuan . Aku terkejut . Aku fikir kau gay . Aku stalait kepala kau "tak sangka dah matang kawan aku"

Sahabat aku sahabat sampai mati . Dia tempat aku mengadu . Dia tempat aku luah . Semua dialah . Dikira macam keluarga dah . Aku ingat lagi kau pernah lempang mulut aku sebab aku mencarut . Aku cakap bangang je pun . Itu pun nak tampar . Dia cakap "baru sebulan masuk asrama dah pandai mencarut" (masa tingkatan satu dulu)

Kitorang dah kawan 7 tahun . Dulu aku benci dia tahap tak ingat sebab dia pernah jatuhkan beg sekolah roda barbie aku . Menyampah betul . Super irritating . Tapi kita jadi kawan semenjak aku kantoi dekat kau panjat pokok ceri sebab ponteng kelas KAFA . Dulu kau anjing . Nak mengadu dekat cikgulah apalah . Haih . So, aku jadi baiklah dengan kau . Nak selamatkan diri . Tapi tak sangka pula jadi kawan rapat yang teramat . Lagipun kau pun atas setahun dari aku . 

Aku ingat lagi masa Mukhriz meninggal, kau cakap kau menyampah tengok aku masa tu . Aku tanya kenapa . Dia cakap masa tu bukan diri aku . Lemah sangat . Sikit-sikit nak nangis . Yalah ! Yalah ! 
Kalau OTP dengan sahabat aku sorang ni, 2 jam tak lepas . Paling lama 5jam 43minit . Naik rentung telinga aku ni haa dek melekap je telefon dekat telinga . 

Lantaklah benda semua tu . Masalah sekarang ni aku gila terasa dengan kau . Ingat pinky swear kita ! 


23days before SPM .













No comments:

Post a Comment